söndag 21 augusti 2011

tips

här är ett tips , som jag redan har skrivit på bloggplatsen men jag skriver den här också :)





KILL DOCTOR LUCKY
srrry för kvaliten.. man är en av spelpjäsera förutom doktor lucky eller hans hund! sen ska man försöka ta sig in i det rum som doktor lucky och döda honom med ett mordvapen som det finns poäng på, utan att någon annan ser. Dom andra spelarna kan naturligtvis hindra dig genom att kasta in failkort med ett nummer på så att dom täcker numret på ditt vapenkort, då får du en liten plupp (vet inte vad dom heter). du kan få hur många pluppar som helst men det är bra. så nästa gång du försöker mörda honom så blir dina poäng högre (pga den lilla pluppen/plupparna) och det blir svårare för motspelarna att täcka dina poäng med failkort. den som vinner är den som dödar doktor lucky först.
spelet har en god bror och det spelet heter "save doctor lucky"
   
ett roligt spel för dom som gillar detektiv spel och lite pussel aktigt..   
man kan även göra spelet svårare genom att ta med doktor luckys hund som kan försvara honom.
Ett roligt spel med åldern 10+, men eftersom det är på engelska och det är många svåra ord så tycker jag åtminstonde 12+.
OBS! spelet är på ENGELSKA!
RAPPA KALJA
det här spelet brukar sluta med en flamsig kväll"
Min familj och jag bara ääälskar det här spelet! man är en liten gubbe as you see. sen är en "rappare" man turas om. så säger vi tex att jag snurrar på snurran och får +2. då hamnar jag på en blå ruta med en klubba på. då läser rapparen upp en fråga t.ex i Brasilien är det förbjudet att... så ska alla deltagare skriva ner sitt svar eller bara gissa! på ett papper och lämna det till rapparen utan att avslöja sitt svar. rapparen skriver ner det rätta svaret och blandar ihop det med deltagarnas svar. rapparen läser upp alla svaren utan att säga vems som är vems! sen ska deltagarna gissa en och en på det alternativ som dom tror är rätt svar. Den som gissar rätt får ta 1 steg framåt. och har man gissat på någon annans alternativ så får den som skrev alternativet också 1 steg framåt. nä nu får ni köpa spelet själv och läsa instruktionsboken för jag orkar inte skriva ngt mer..
åldersgränsen är 12+ men jag tycker att lägsta åldern borde vara 11+
ett mycket roligt spel PÅ SVENSKA

Inga kommentarer: